måndag 27 augusti 2018

Höstkänsla



Jag tror vi hoppade över sensommaren och gick direkt på hösten i år. 

Många träd gulnade ju redan i somras, i och med torkan, och nu har även de röda höstfärgerna börjat smyga sig på. Känns som det kommer bli en lång höst. 
Eller så blir det vinter redan i oktober. Vem vet...



Jag var till handelsträdgården en sväng i helgen och köpte på mig lite nytt för att byta ut lite vissna sommarblommor. Det blev en clematis som blommar både på våren och sensommaren, ett bollkryss och ett blodgräs i krukan vid dammen.


Trevligt med lite nytt och färgglatt bland allt det bruna och vissna i rabatterna. 
Även om det ju faktiskt är rätt grönt och frodigt på bilden. Jag hoppas i alla fall att det mesta som har torkat och vissnat kommer åter till nästa sommar.

Måndagmorgon och jag riktar in mig på en lugn start på veckan. Ha det gott!

4 kommentarer:

  1. Ja fort gick det, i år hoppade vi våren och sensommaren:)
    Ha det gott
    kram Milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett märkligt väderår på alla sätt och vis :)

      Radera
  2. Här känns det också som hösten redan är här. Dock har några av våra växter börjat växa igen. Tex dagliljorna har tagit ny fart. Känns märkligt. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det märkligt! Undrar om/när årstiderna och klimatet kommer in i rätt fas igen. Kram

      Radera