måndag 6 augusti 2018

Sommarens projekt

I år semestrar vi lite i omgångar mannen och jag. 
Jag började med två veckors semester efter midsommar och när jag sedan var tvungen att täcka upp på jobbet under fyra veckor så hade mannen sin semester. 
Under hans semester drog han igång sommarens projekt, renovera gäststugan, och idag tog jag över stafettpinnen och fortsätter "vår" semester med att måla panel. 


På så sätt har vi tillsammans 8 veckor semester i år. Ja, semester är väl kanske att ta i, men ledigt från våra ordinarie jobb iallafall :)
Gäststugan byggs ut med toa och dusch och kommer dessutom att få ett fullt fungerande kök. 


Så här såg det ut innan vi byggde pergolan.


  
Här har pergolan kommit på plats.

 

Och nu har alltså turen kommit till gäststugan. Fortsättning följer...

4 kommentarer:

  1. Låter som det kommer bli jättefint. Jag drömde om din blogg inatt, jag nominerade den någonstans för att du har så bra vegetariska recept. Minns inte mer än så men det var något stort och arrangörerna sa "wow"

    SvaraRadera
  2. Wow! Vilket projekt! Semester kan verkligen se olika ut, alla sätt är bra:)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker nog ditt sätt är lite mer lockande 😛

      Radera