fredag 27 januari 2023

Fredagsbukett och flytt

Den här veckan har varit ovanligt lång och seg. Kan vara att jag längtar såå mycket efter ljuset och värmen. Nu är det i alla fall ljust ute om man, som jag gjorde idag, flexar ut och slutar lite tidigare än normalt. Men om bara några veckor kommer det till och med vara ljust när man stämplar ut kl 17:00. Längtar som sagt efter att kunna vistas mer ute i dagsljus. Får bli en långpromenad i helgen, tänker jag.
Jag stannade på vägen hem och köpte mig en tulpanbukett för att liva upp det lite.
Fräscha krispiga tulpaner är ju för härligt :)

Jag kan också meddela att allt blev klart med vår husförsäljning för två helger sedan.
Det har varit många turer med förbehåll, skambud för köparnas radhus och en liten sänkning av priset för oss för att få till en affär, för att slippa börja om på nytt med nya visningar, osv...  Men nu är allt i hamn och vi kan flytta in i vår nya lägenhet 1 mars.
Lagom till påsk
ska vi ha lämnat villan. Sen kan vårt nya liv som stadsbor börja... :)
Längtar verkligen efter att få allt med husförsäljning och flytt ur världen, så vi kan börja tänka på annat, mer roliga grejer.

Så i helgen ska det packas flyttkartonger. Vad har ni för planer för helgen?  Ha en fin helg!

 

2 kommentarer:

  1. Grattis till försäljningen. Vilken fin bukett du köpt. Här ska det inte packas flyttkartonger även om jag skulle vilja. Vi ska köpa tapeter och städa samt vätta. Elen är billig idag. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, man får passa på när det är som billigast att utföra hushållssysslor. Tur att det oftast är billigare på helgerna, när man är ledig. Ska bli spännande och se vilka tapeter det blir. Kram

      Radera