lördag 11 januari 2014

Skön lördag med Viryayoga och boken om Malin Berghagens yogaresa.

Lördag och det är tyst här hemma i huset. Övriga familjen är till stan för att bland annat se Christer Fuglesangs rymdresa i 3D, låter spännande men jag har istället varit på en "prova på- klass" i Viryayoga. Viryayogan liknade i mångt och mycket Hathayogan som jag tidigare har tränat, men det var ett tag sen och det kändes i vissa muskler, typ lår och mage ;) Viryayogan är vad jag förstår uppbyggt på tio olika moduler med asanas (ställningar) som man gör i ett flöde, börjar med modul ett-uppvärmning och slutar med modul tio-avslappning. Kändes helt ok att "prova på" så jag ska ge det en chans och gå en kurs i vår. Skönt med lite fysisk yoga igen, men jag kommer sakna kundaliniyogan, en mer meditativ yogaform, och funderar på om jag kanske ska gå även en kurs i det under våren. Men det är ju det där med tid, och pengar. Får se hur jag gör...
Jag har precis ätit en god fiskgratäng med ostsås, receptet hittar ni Här, och ska nu slappa en stund i soffan med boken om Malin Berghagens yogaresa som jag fick hem i brevlådan igår, innan resten av familjen ramlar in.

Ha en fortsatt skön lördag!

2 kommentarer:

  1. yoga verkar poppis. man kanske skulle prova en dag :)
    å missa nu inte....

    SATURDAY SHOW OFF

    de e kul att vara med :)
    Välkommen
    Håkan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker absolut att du ska prova yoga, bra träning för både kropp o knopp :)

      Radera