lördag 28 februari 2015

Breakfast tea och besök på möbeljätten

Idag tog mannen och jag och gjorde en tur till grannstaden Linköping för ett besök på den stora möbeljätten. Inga större inköp vi behöver göra men det är alltid lite smått och gott man saknar, och nu till våren vill man ju städa ut det mörka och trista och få in lite nytt och vårfräscht istället. 
Vid årsskiftet, när alla nyårslöften haglade, lovade jag mig själv att ta mig tid för lite fler roliga utflykter under året. Sagt och gjort, vi passade på, innan besöket på möbeljätten, att leta reda på ett café inne i Linköping där de serverar afternoon tea, ett café jag en längre tid velat besöka. Idag blev det alltså av, men eftersom vi kom dit vid 11 tiden kanske det rent av är hädiskt att kalla det afternoon tea ;) Istället får jag nog ta och kalla det breakfast tea :) eller som de själva kallade det, Cream tea.


Hur som helst serverade de farligt goda scones, bakade på smör, de hade en hel del fina tillbehör att välja på och miljön var, som sig bör, i trevlig engelsk stil. Så har ni vägarna förbi Linköping så kan jag varmt rekommendera en fika på The London café.

I veckan hämtade jag ut ett stort paket på posten med lite nya grejer till vardagsrummet, och tidigare i månaden köpte jag färgglada tyger för att sy nya kuddöverdrag, 


och idag blev det ju oxå lite handlat, så imorgon blir det en hel del pyssel och piff här hemma. Det gillar jag :)   Fortsatt trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar