torsdag 2 januari 2014

Hundraåringen... och Analfabeten som kunde räkna

Har ni läst Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann? Det har jag, och nu har jag även sett filmen. Ni som läst boken vet att Allan Karlsson gillar när det smäller, och som det small...
Jag var lite orolig att Robert Gustavsson skulle tramsa bort hela historien som bara han kan men det gjorde han alls inte och det var riktigt storslaget hur de lyckats förvandla honom till en hundraåring och sen ta riktigt nära närbilder, imponerande. En klart sevärd film.
Eftersom Hundraåringen blev en sån succé har jag nu även börjat läsa Jonas Jonassons nästa bok nämligen Analfabeten som kunde räkna och nu hoppas jag att även den är skriven med samma värme och humor.

2 kommentarer:

  1. Kul att du är nöjd med filmen. Vi har funderat på att se den i helgen men jag har tvekat lite. Tänkt att den kanske inte håller måttet. Får nog ge den en chans trots allt :) Liza

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag ni ska göra och jag tror inte ni blir besvikna

      Radera