söndag 12 januari 2014

Julstjärnor som fortfarande lever...


Håller på att plocka undan det sista av julen. Har ju inte haft så mycket julpynt i år eftersom vi inte firade jul hemma i år men adventsljusstakar och stjärnor har vi ju haft framme och en och annan julgrupp har jag gjort och även fått. Julgrupperna och hyacinter har jag ju plockat bort vart efter de vissnat så nu är det bara ljusstakar och stjärnor som ska bort från fönstren, men så är det några envisa julstjärnor kvar som i år har lyckats överleva hela advent och jul, fast vi inte var hemma, och fortfarande är riktigt fina. Dem har jag inte hjärta att slänga av med så nu är det en liten röd julhörna på bänken som får vara kvar så länge julstjärnorna lever. Julstjärnorna köpte jag till 1:a advent och i vanliga fall överlever de högst ett par veckor och jag får köpa nya till jul men de här måste vara av synnerligen bra kvalitet för som ni ser är de fortfarande riktigt fina. 
 

2 kommentarer:

  1. Har också två fina julstjärnor som fortfarande lever. Trots att de inte fick något vatten på en hel vecka när vi inte var hemma över julen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan det vara att man vattnat ihjäl dem tidigare år, kanske?

      Radera