fredag 24 januari 2014

Solen stiger upp - Skogen vaknar till ny dag

Solen stiger upp
Skogen vaknar till ny dag
Njut av morgonstund

Tycker du som jag om att skriva? Det är på något sätt fascinerande hur enstaka ord blir till meningar, som tillsammans bildar stycken, ett sammanhang och blir till en berättelse. Det måste vara min kreativa sida som gör att jag tycker att skrivandet ger mig ren skaparglädje. Många har nog en dröm om att kunna leva på att skriva, att skriva en bästsäljare, kunna slå sig till ro i sin skrivarlya för att sedan skapa fler berättelser. Men det är ju få förunnat att kunna skriva en läsarsuccé och sedan dessutom göra en lika bra uppföljare.
Jag har också en början till en roman i min byrålåda, men skrivandet går i perioder och jag tror inte den någonsin kommer att sälja överhuvud taget, men kul är det, särskilt när orden kommer i ett flow.
Att blogga är ett perfekt sätt att få utlopp för sin skrivarglädje, inga krav på prestation eller innehåll utan bara skriva för att det är roligt. Skrivandet hjälper mig även att koppla bort mitt arbete när jag kommer hem, annars blir det lätt att jag här hemma går och grubblar på problemen på jobbet, så genom att skriva skingrar jag mina tankar.
Om man har ont om tid, men ändå känner lusten att skriva, kan Haiku eller andra kortdikter vara ett alternativ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar