måndag 8 september 2014

Jag känner mig nöjd!

Har precis landat i tv-soffan efter att ha duschat efter dagens step-pass. Jag känner mig riktigt nöjd med att under de senaste veckorna fått till tre step-pass, fyra promenader där jag varvat gång med jogging, flera lugnare skogspromenader och något yoga-pass.  
I veckan planerar jag att besöka simhallen, träna yoga och kanske gå på ett gympa-pass på F&S i helgen. Känns som jag kommit igång med träningen på riktigt. Bara försöka hålla i nu och inte tappa motivationen. Träning kan ju likställas med medicin så nu förväntar jag mig må lite bättre, bli lite piggare och leva lite längre. Det riktigt positiva är att jag på dagens step-pass redan kände att konditionen blivit något bättre, att jag kunde hålla igång utan lika många små vilopauser som jag var tvungen att ta under första passet för två veckor sedan. Det är riktigt motiverande!

Molly på en av våra härliga skogspromenader.

4 kommentarer:

  1. Vilket underbart inlägg!
    För mig är den stora motivationen att inte ha ont. Skillnaden är stor nu jämfört med när jag inte tränade. Den motivationen håller mig igång. Jag tror jag skrev det förut, men små mål är ett bra sätt att fortsätta hålla igång.Då har man hela tiden något att sträva efter. Jag har tex ett tidsmål när det gäller löpning. 1 mil på 60 minuter, då får jag guld. Klarar jag milen på 63 minuter får jag silver och på 65 minuter får jag brons. Jag springer milen väldigt sällan så jag börjar bli lite tveksam till om jag kommer klara det årsmålet. Jo, brons kommer jag klara, det är jag ganska säker på. Tiden för 5 km har jag redan klarat i år. 10 armhävningar på tå var också ett mål och det har jag också klarat. Dessutom har jag som mål att träna minst tre pass i veckan hela 2014. Ja, det var lite om mina mål. Man kan även ha känslomål. Att det ska kännas på ett visst sätt. Känna sig stark, smärtfri, snabb, lugn, harmonisk...

    Kram o lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får fundera ut några mål jag kan sätta. Hade ju som mål att komma igång, och det har jag ju mu :)
      Dags för nästa mål...
      Tack för ditt stöd och pepp! Kram

      Radera
  2. Det låter absolut som du kommit igång med träningen! Så långt har jag inte kommit, har bokat på mig och bokat av mig ett par ggr på ett par pass ;) men försöker komma ut på golfbanan så mkt som möjligt så länge det är ljust på kvällarna , sen så!!
    kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt målet att att komma igång har ju nåt. Nu är det bara att tuffa på...
      Känner igen det där "ska bara" och "sen så" men plötsligt är man där, då det bara händer :)
      Kram till dig!

      Radera