lördag 16 maj 2015

Apropå landskap

Igår var jag på besök i den östgötska skärgården, St Anna - Lagnö - Sanden, för att vara exakt. Delar av den syjunta vi startade för ca 20 år sedan hade återträff. Många "deltagare" har kommit och gått genom åren men en liten klick har hållit ihop, och vi har så många roliga minnen tillsammans från våra träffar, fester och resor, så det blev en sen kväll/morgon med många minnen och skratt. 
När det sedan igår var dags att bege sig hemåt tog jag en tur i mina barndomstrakter på Lagnö för att kolla läget. Sommarstugan, där jag tillbringat så många somrar och sportlov, stod där precis som vanligt, något öde för ingen var där, men vid Mons-camping händer det grejer, ett 40-tal stugor byggs med vacker utsikt ut mot skärgårdsöarna.


Gårdagens tema på Fröken Fotos fotoutmaningen var ju landskap, 
och den östgötska skärgården bjöd på ett synnerligen vackert landskap :)











3 kommentarer:

  1. Vackert! Nästan lika fint som i Tjust skärgård:)!

    SvaraRadera
  2. Avundsjuk jag blir, vill också vara där:P sååå vackert! :)

    SvaraRadera