Välkommen!

söndag 23 augusti 2015

Födelsedagsfika och personligt inslagna paket



Idag har vi en 19-åring att fira här hemma, 
och det gör vi med födelsedagsfika och paket. 


Personligt inslagna paket är bland det roligaste jag vet. Min högsta dröm när jag var i typ 10-års åldern var att jobba som paketinslagare på Åhléns till jul. 
Det var på den tiden man fick sina paket inslagna i affären, och på Åhléns hade de en särskild disk för paketinslagning. Det var drömmen, att få stå och slå in paket hela dagarna. Skulle jag faktiskt kunna tänka mig än idag :
En liten instruktion hur du enkelt slår in ett personligt paket hittar du HÄR






Fler kreativa idéer för kalaset/festen 
hittar du i boken Fest & färger.




Kanske du ska ställa till med ett finare kalas, som t ex ett bröllop, då kan det vara kul att slå in personliga gåvor till gästerna som de kan ta med hem. 
Förslag på gåvor hittar du HÄR 

6 kommentarer:

  1. Så mysigt med trädgårdsfika....och roligt att se gamla hederliga kaffekoppar :-) Vi har ett våffelcafe i närheten ....där man får beslutsångest över att välja sin kaffekopp i skåpet,de har bara udda koppar,och den ena finare än den andra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst ska det vara gamla hederliga kaffekoppar när det bjuds på födelsedagsfika :)
      Förstår din beslutsångest!

      Radera
  2. Hipp hipp hurra för 29 åringen. Mysigt med kaffekalas. Ha en fon dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha. Ska hälsa 29-åringen ;)

      Radera
  3. Tycker också att det är kul att slå in paket. Fast mest till folk jag känner så åhlens får nog klara sig utan mig :-) Ska kolla dina länkar en annan gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det roligast att göra någon man känner glad med ett fint paket :)

      Radera