onsdag 2 september 2015

Månadens middagstips augusti - ingefära

Mitt försök att dra igång Månadens middagstips har gått hyfsat bra. Många har uttryckt att de tycker det är en kul idé, men inte alla har lämnat något bidrag.
Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag förväntade mig för gensvar, men jag vet att jag blivit riktigt glad och peppad att fortsätta när de bidrag jag fått kommit in,
ett stort TACK till er som bidragit med era middagstips och inspirerat till att laga mat med ingefära här i Min Lilla Kokvrå.

Livsnjutarnas gourmetkök bjöd på thaikyckling.

Matnyttigt bidrog med smakrika kycklingbitar.


Millas hälsoblogg letade fram ett recept på morotssoppa ur arkivet.

Smaskilismaskens bidrog med arbetskamraten Gittans recept på linssoppa.

Eftersom det tydligen iaf finns ett visst intresse för Månadens middagstips så tänkte jag att ni även nästa månad ska kunna bidra med tips på middag med en av mig utsedd ingrediens, och vilken ingrediens det blir avslöjar jag imorgon. Ses då!

4 kommentarer:

  1. Trevligt att du fick lite olika tips. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte lätt att dra igång något nytt, och är glad och tacksam för de bidrag som kommer in och håller liv i Månadens middagstips.

      Radera
  2. Vi har också märkt av att det inte alltid är så lätt att få respons eller dra igång något på bloggen som kräver engagemang av de som läser. Vi ser med spänning fram emot denna månads ingrediens. Tummen upp för din satsning! Kramizar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för er pepp :) Ingrediensen för nästa månad kommer snart...

      Radera