måndag 26 september 2022

Enkel och billig fisk till middag idag

När priserna skenar på det mesta så gäller det att göra så billiga val som möjligt. Förra veckan var det till exempel bra priser på morot och purjolök, som jag köpte på mig av, så idag lagade jag en enkel fiskgryta med billiga, ojämna torskbitar, purjolök och morot, som jag serverade egenodlad, kokt potatis till. Supergott i all sin enkelhet!
Tänker ni också
extra mycket nu på vad saker och ting kostar när ni handlar?

Recept Smaskelismaskens


Enkel fiskgryta med morot och purjolök

500-600 g torsk
1 morot
1 purjolök
2 vitlöksklyftor
3 dl grädde
2 dl creme fracihe

Gör så här
Skala moroten och riv grovt.
Ansa purjon och strimla.
Fräs detta mjukt i smör.
Slå i grädde och creme fraiche, riv i vitlöken.
Salta och peppra.
Låt puttra 10 minuter.
Skär fisken i bitar och lägg ner i pannan.
Låt puttra 10 minuter.
Smaka av med salt och peppar.
Servera med ris eller potatis.

 

Recept och kokboktips på enkel och billig mat!
Klicka på länken!



2 kommentarer:

  1. Ja det gör jag verkligen. Bra med smarta billiga tips om hur vi ska klara vardagen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får allt tänka till lite extra kring vad som erbjuds i affärerna och inte bara handla av vana. Kram!

      Radera