söndag 3 februari 2019

Rostat lantbröd med avokadoröra och kokt ägg

Helg med tid för långfrukost. Mannen och jag äter alltid våra helgfrukostar i sängen. Vi placerar en bricka med frukosten mellan oss och så har vi en hög med tidningar att läsa. Igår rostade jag lantbröd med avokadoröra och kokt ägg på och idag blev det lantbröd med ost, skinka och paprika och så en kesoröra med mosad banan, russin och solroskärnor. Hur brukar era helgfrukostar se ut?

  

Rostat lantbröd med avokadoröra och kokt ägg
Pensla en skiva lantbröd med rapsolja och rosta i ugnen på 250 grader i några minuter. Mixa 1 avokado, 0,5 msk creme fraiche, 1 tsk limesaft, 0,5 tsk sweet chili och 0,5 finriven vitlöksklyfta. Smaka av med salt och peppar. Bred ut avokadoröran på brödet och toppa med ett skivat kokt ägg och några chili flakes.


Ha en skön söndag! 
Här har det kommit en del snö i natt så nu ska jag ut och skotta.

3 kommentarer:

  1. Ägg och avokado, vilken spännande kombo! Men jag älskar båda, så jag är redo att test:)!

    SvaraRadera
  2. Vi äter ofta frukost i sängen på helgen, jag älskar den extra lyxen och stunden! Katterna älskar den också och vakar över oss och sängbrickan som hökar:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja vi har oxå en som tittar trånande på godsakerna. Särskilt om det finns Kalles kaviar eller sill på brickan :)

      Radera