måndag 3 december 2012

Kom i julstämning med pyssel och stämningsfull julmusik

För att komma i julstämning brukar det första jag gör vara att köpa glögg-te och fylla upp min speciella glögg-te-burk, som sedan får stå framme och pryda sin plats i köket. Den är det första i julväg som kommer fram här hemma, näst efter adventsljusstakar och stjärnor förstås.

Sedan brukar jag bläddra i diverse julböcker för att komma i stämning
och för att planera mitt julpyssel. 
Här är några förslag på böcker med pyssel, mat och godis till jul. 
Läs och börja planera för din drömjul.

                                    Vår julkokbok                                               Julboken

                                                                  Julgodis  

När jag julpysslar brukar jag alltid sätta på en CD med julmusik som jag förknippar med mina barndoms jular. Det är särskilt Mer jul med Adolphson & Falk, Jul igen med Just D och Tomten, jag vill ha en riktig jul med Busungarna som får mig i julstämning. Nu kan ni säkert räkna ut under vilka årtionde jag växte upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar