fredag 3 januari 2014

Mjukyoga med Malin

Inte klokt vad fort det går för kroppen att bli riktigt seg och stel, har varken simmat eller yogat sedan mitten av december, bara gått några sporadiska promenader, så ikväll bestämde jag mig för att sätta på Malin Berghagens Yoga-CD för att mjuka upp kroppen med lite enkel och mjuk yoga. Malin har en så lugn och behaglig röst och den sköna yogamusik i bakgrunden fyller en med energi, så nu känner jag mig lite mjukare i kroppen och lite lättare i sinnet. Får nog bli lite yoga med solhälsningar imorgon med, och på tisdag är det jag som åter är i simhallen kl 06.00 för att simma några längder.  
Skönt att komma igång igen med lite motion och rörelse.

2 kommentarer:

  1. Oh den där cd:n kanske kan vara något för mig, skulle gärna vilja komma igång med yoga. Är den bra för nybörjare tror du?
    Läser om din sallad, brukar också göra en liknande variant. Barnen har så smått börjat gilla bönor och det är jag så glad för. Känns nyttigt och mättande.
    Tack för ditt brödtips, det ska testas.
    Må så gott
    //bara anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cd:n är absolut för nybörjare, inga konstiga rörelser bara skönt avslappnande stretching och rörelse för att mjuka upp och "komma igång". Hur skönt som helst.// Birgitta

      Radera