söndag 2 februari 2014

Schlagerskräll och portionspajer

Nå, vad tyckte ni då om gårdagens Mello? Att Yohio gick vidare till finalen var ingen sensation direkt men att en okänd gymnasieelev kom och petade ner schlagerdrottningen Paparizou från tronen var väl ändå kvällens skräll. Heja Ellen!!
Kvällens Mellomat blev ost och skinkpaj. Mannen hade köpt färdigfrysta portionspajskal som han fyllde med skinka, broccoli, paprika, majs, purjolök och västerbottenost. Eftersom det är portionsformar kan ju var och en fylla sitt pajskal efter eget tycke och smak. Andra förslag på pajfyllning kan t ex vara ädelost, tacofärs, soltorkade tomater, det är bara fantasin som sätter gränser. Innan de gräddas fylls de med äggstanning gjord på 3 ägg, 2 dl mjölk och lite salt och peppar till fyra portioner. Pajerna gräddas i 200 grader i 25 minuter. Lätt som en plätt :)
Nu på förmiddagen har jag hunnit med en rask promenad i några riktiga uppförsbackar och konstaterar att min kondition är urusel och måste absolut förbättras. Efter att ha blivit rejält uppvärmd av promenaden fortsatte jag här hemma med att köra lite yoga. Känns rätt skönt att ha gjort dagens träningspass så pass tidigt på dagen och kan nu ägna mig åt lite mer stillsamma aktiviteter resten av dagen, som att läsa en bok eller kanske ta itu med en väska/fodral jag planerat göra till min yogamatta så jag kan hänga den över axeln när jag ska ta den med till yogaklassen. Får se vad som blir gjort under dagen. Nu ska jag iaf först gå och koka mig och mannen en grön ärtsoppa med pepparrotskräm och räkor. Återkommer senare med det receptet.

Önskar er alla en fin söndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar