torsdag 29 januari 2015

Semester, bara så där...

Två dagar semester, bara så där, jippiii! Känns lite lyxigt att ta semester bara för att göra vad jag vill. Men, oj, vad min lediga dag gick fort!! 
Vad har jag då gjort? Jo, jag startade dagen med en härlig yogastund i källaren, (man vill ju vara trendig och träna på semestern ;) med katten Molly som åskådare :)




innan jag åkte in till stan för att få håret färgat och klippt. Efter besöket hos frissan tog jag en sväng förbi biblioteket. Det var riktigt länge sen jag var där sist, så det kändes fint att sitta ner där en stund och bläddra i lite tidningar, insupa atmosfären och låna några böcker. Tror jag trivs så bra på biblioteket för att vi i mellanstadiet hade en lärare som även jobbade som bibliotekarie, och som jobbade hårt för att introducera oss i böckernas värld. Mig och mina kompisar lyckades han iaf få intresserade, för vi tillbringade många av rasterna på bibblan. Idag var det fotoböcker som fick följa med hem från biblioteket, annars har det de senaste åren mest varit kokböcker jag lånat, men iom att jag numera deltar i Fröken fotos utmaningar varje vecka tänkte jag att jag skulle läsa på lite om foto och få lite tips och idéer inför kommande utmaningar.
Efter biblioteket gick jag en shoppingrunda och hittade bl a några färgglada tyger jag inte kunde motstå. Kommer bli fina kuddöverdrag, tänkte jag.
På vägen hem stannade jag även till vid min favorit blomsterhandel och köpte lite blommor och servetter inför helgens kalas, dottern fyller nämligen hela 16 år. Hua, vad tiden går...


Dagen tänkte jag nu avsluta på samma sätt som jag började, med den skillnaden att yogastunden kommer att vara på Friskis & Svettis istället för i källaren, men det bästa, nu framåt kvällen och min lediga dag börjar lida mot sitt slut, är att jag är ledig även imorgon och att det sedan är helg, vilket innebär att jag har ytterligare tre lediga dagar att se fram emot :) Härligt!
Nej, nu måste jag rusa så jag hinner till yogan. 


Ha en fortsatt fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar