måndag 29 juni 2015

Problem med tarmen?

Inget man direkt brukar tala om 
men jag tror många, liksom jag, har just problem med tarmen
Jag har det periodvis, men det har blivit så mycket bättre sen jag började 
äta havregrynsgröt på morgnarna
äta regelbundet och inte hoppa över något mellanmål 
Eftersom jag vet hur bra havregryn är för magen tackade jag ja till ett provpaket med olika havreprodukter, tänkte jag kanske kunde få tips på komplement till fiberhavregrynen jag brukar koka min gröt på till frukost. Med i paketet fanns en havregröt med aprikos och blåbär. Vad gott och enkelt, tänkte jag, färdig grynblandning med frukt och bär. Men vad besviken jag blev, smakade inget och kändes inte riktigt färdiglagad, trots tillagning enligt förpackningens anvisningar. Jag gav den dock ett nytt försök, toppade med egen granola och smaksatte med lite honung. Blev ingen direkt succé det heller, så jag håller mig nog även i fortsättningen till mina fiberhavregryn till frukost, blir både billigare och mer smakrikt, och så här års kan man ju toppa med egna färska frukter och bär.
En annan produkt i paketet blev däremot en otippad hit, en glutenfri havredryck. Smakade inget särskilt den heller när jag drack den som den var, typ vatten med havresmak, men så gjorde jag en smoothie efter ett recept på förpackningen, med avokado, pressad citron och honung, då hände nå't, det blev riktigt gott :) 
Kan absolut rekommendera havredryck som grund till en smoothie. Ett perfekt alternativ till mellanmål. Ska även testa med andra frukter och bär. 

Avokadosmoothie
2 portioner

3 dl GoGreen havredryck
1 avokado, fruktkött
3 msk pressad citron
3 msk flytande honung

Gör så här
Mixa samman alla ingredienser


Havregryn har många fina hälsoeffekter, 
vill du få in mer havre i din vardag, och ordning på tarmen,
 tycker jag absolut du ska klicka här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar