fredag 1 januari 2016

Mina mål för 2016 och Gott Nytt År!

Nu stundar ett nytt år med nya möjligheter! 
Jag är inte något stort fan av löften, löften har en tendens att bli brutna, så istället brukar jag väja ut några för mig viktiga områden som jag vill satsa lite mer tid och energi på under året.
För min del var målen för 2015 att äta mer hälsosamt, vilket jag lyckades rätt hyfsat bra med fram till december ;) och att genomföra Vårruset utan att gå, vilket jag däremot klarade helt utan anmärkning :) Nu är ju målet med att äta mer hälsosamt svårt att mäta hur bra jag lyckats med, jämfört resultatet från Vårruset som ju är helt mätbart, men att jag under året har hållit mig frisk och kry får jag ju tro att den hälsosamma kosten är en bidragande orsak till. Nu är inte min kost någon revolutionerande diet eller så utan jag tror på att äta varierat, små portioner med jämna mellanrum under dagen, mycket frukt och grönt och så fisk ett par gånger i veckan för att må bra och vara frisk och kry.
Målen jag satt upp för det här året är att fortsätta i samma spår med den hälsosamma kosten och med löp- och konditionsträningen, som det tyvärr har blivit lite si och så med den senaste tiden, men som jag alltså åter ska ta tag i nu när det nya året har startat. 
Dessutom är mina mål för 2016 att träna mer yoga, som jag känner i kroppen att jag slarvat med, och att tillsammans med mannen lägga mer tid på att skapa vår trädgård till en plats för vila och återhämtning. Två intressen som jag på något sätt skulle vilja förena; yogan och vår trädgård.
Jag ser fram emot ett spännande år i yogans och återhämtningens tecken!

Och jag önskar er, mina fina bloggläsare, ett fantastisk 2016! 


2 kommentarer:

  1. Låter som väldigt kloka och bra mål. Ha en härlig start på 2016. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Vilka bra utmaningar du har för detta år:)
    Ha det gott

    SvaraRadera