söndag 27 augusti 2017

Kost- och motionsdagboken v34

En bild från helgen där jag steker gyroskött till 18 personer får avsluta min sista sommarvecka i kost- och motionsdagboken, en vecka utan i stort sett någon träning alls och så långt jag kan komma från min ambition att äta mer artegen kost
för nästa vecka går jag in i sista delen av 2017 med målbilden att fullfölja och avsluta min kost- och motionsdagbok med mer träning och vegetarisk kost


Min Lilla Kokvrås foto.
Storkok i min Muurikka.

Jag har bland annat bokat in mig på en yinyoga-klass i höst. 
Den börjar visserligen inte förrän vecka 36 men nästa vecka ska det i alla fall bli ett besök till simhallen, något/några pass på F&S och några promenader.
Dessutom har jag fått hem boken Maten från min by som jag skrivit om HÄR och som innehåller en hel del spännande vegetariska recept som jag tänkte börja ta mig an nästa vecka. Bara att ta nya tag och avsluta året med flaggan i topp.
Vilket innebär att mina kost- och motionsvanor ska få mig mindre stressad och därmed minska min värk i huvud och kropp och få min mage mindre orolig.


Vecka 34


Måndag
Frukost:Fiberhavregrynsgröt,smoothie med röda vinbär
Dryck:Kaffe
Mellanmål:Nektarin
Dryck:Kaffe,vatten
Lunch:Fläskfilé med honung- och svartpepparsås,ris,vindruvor
Dryck:Vatten
Mellanmål:Nektarin
Dryck:Vatten
Middag:Stekt kycklingfilé,ris,sweet chilisås
Dryck:Mjölk
Mellanmål:Smörgåsar
Dryck:Te

Tisdag
Frukost:Fiberhavregrynsgröt,kokt ägg med salt
Dryck:Kaffe,proviva
Mellanmål:Banan
Dryck:Vatten,kaffe
Lunch:Linsgryta med halloumi,grönsaker,ris
Dryck:Vatten
Mellanmål:Nektarin
Dryck:Vatten
Middag:Fiskgratäng,morot
Dryck:Mjölk
Mellanmål:Blåbärskvarg,kokt ägg med Kalles kaviar
Dryck:Te

Onsdag
Frukost:Fiberhavregrynsgröt,röd vinärbärssmooothie
Dryck:Kaffe
Mellanmål:Banan
Dryck: Vatten, kaffe
Lunch:Fiskgratäng,morot,nektarin
Dryck:Vatten
Mellanmål:Nektarin
Dryck:Vatten
Middag:Järpar med raita,honungsmorötter
Dryck:Vatten
Mellanmål:Blåbärskvarg,smörgåsar
Dryck:Te

Torsdag
Frukost:Fiberhavregrynsgröt,smoothie med röda vinbär
Dryck:Kaffe
Mellanmål:Äpple
Dryck:Vatten, kaffe
Lunch:Järpar med raita,honungsmorötter,mathavre
Dryck:Vatten
Mellanmål:Äpple
Dryck:Vatten
Middag:Blodpudding,bacon,rårörda lingon
Dryck:Mjölk
Mellanmål:Leverpastej- och ostsmörgåsar
Dryck:Röd vinbärssaft 

Fredag
Frukost:Fiberhavregrynsgröt,smoothie med röda vinbär
Dryck:Kaffe
Mellanmål:Äpple
Dryck: Vatten, kaffe
Lunch:Blodpudding,bacon,rårörda lingon
Dryck:Vatten
Mellanmål:Nektarin
Dryck:Vatten
Middag:Korvspett,pomme,korvdressing
Dryck:Öl

Lördag
Frukost:Yoghurt,smörgåsar,start
Dryck:Kaffe
Lunch:Sill,potatis,gräddfil,gräslök,grönsallad
Dryck:Öl,snaps
Middag:Gyroskött,tacobröd,kebabdressing,grönsallad
Dryck:Öl
Träning: 2,5 km promenad

Söndag
Frukost:Yoghurt,smörgåsar,start
Dryck: Kaffe
Lunch:Pytt på potatis,korv och gyroskött
Dryck:Vatten
Middag:Sill,potatis,gräddfil,gräslök,grönsallad
Dryck:Öl


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar