fredag 6 juli 2018

Mangobowl till frukost

Frukosten är viktig enligt mig och den får gärna vara varierad. Till vardags äter jag oftast fiberhavregrynsgröt men det som jag äter till brukar variera. Antingen blir det en smoothie eller så kan det bli ett kokt ägg med en sillbit till. Men nu på semestern har det inte blivit så mycket fiberhavregrynsgröt utan jag har passat på och göra andra varianter på gröt, olika frukt- och bärbowls och mättande smoothies.
Idag äter jag fattiga riddare med äpple och kanel gjorda på surdegsbröd. 
Riktigt gott blev det men det blev en redigt brun och inte så fotovänlig historia. 
Så istället tänkte jag bjuda er på en annan frukost från min semester som blev både bildskön och smakade alla tiders. Den går dessutom rysligt snabbt att mixa ihop.

Mangobowl 

Till en portion mangobowl mixar du 
100 g fryst mango, 0,5 banan och naturell vaniljyoghurt till önskad konsistens.
 Toppa med valfria frukter och bär.

Ha en riktigt skön fredag
och
Trevlig helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar