onsdag 2 januari 2019

Skinkröra med äpple och gräslök till lunch

Jag köpte tidningen MåBra strax före jul och med den följde en bilaga med Ulrika Davidssons kickstartsrecept. Tror att det var ett veckoprogram för att gå ner i vikt. Vet inte säkert eftersom jag rev ut och sparade de recept jag var intresserad av. 
Den här skinkröran som jag åt till lunch idag var ett av dem. En enkel och fräsch röra/sallad som jag åt med ett gott surdegsbröd med frukt och valnötter till.

 Skinkröra med äpple och gräslök
 1 portion

100 g rökt skinka, hackad
0,5 äpple, tärnat
0,5 dl tärnad gurka
05 msk hackad gräslök
2 msk gräddfil
1 msk majonnäs
Salt och svartpeppar

Gör så här
Blanda och smaka av med salt och peppar
Servera med sallad, tomat och citronklyfta

4 kommentarer:

  1. Ser riktigt gott ut:)
    Vill önska dig ett riktigt bra 2019
    kram Mila

    SvaraRadera
  2. Åh, det ser ju rikgit gott ut, perfekt lunch. Måste testa!! Dessutom känns det lite nyttigare och det är vad jag behöver. Många kilo plus de sista månaderna är ingen hit på vågen.
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick en smärre chock när jag ställde mig på vågen :(
      Jag brukar inte väga mig, tycker det är viktigare att jag mår bra än vad jag väger, men kläderna började sitta åt och jag förstod att jag gått upp några kilo. Men det var fler än bara några kilo...
      Men nu ska de väck.

      Kram Birgitta

      Radera