söndag 21 januari 2024

Vårkänslor?

I fredags när jag var i blomsteraffären slogs jag av att de skyltade som att det vore en normal icke normal vinter i år. I år när det i högsta grad är en normal vinter med kyla och snö som har varat under en längre period. Våren känns långt bort, tycker jag, men i blomsteraffären såldes grupper med vårlökar i, som om våren vore på väg. Samtidigt som de ju även hade en hel del planteringar med hyacinter kvar. Antar att blomsterbutikerna är i en mellanperiod, mellan julens hets och vårens invasion när trädgårdssäsongen drar igång, och passar på att inventera och planera inför nästa säsong. Känslan jag fick var i alla fall att det var lite "off season" i butiken.
Hur som helst
så tycker jag att det är på tok för tidigt att locka fram vårkänslorna redan nu. Särskilt i år, nu när vi har vinter på riktigt. Det är ju en sån här vinter man vill ha, med snö som ligger kvar och inte bara töar bort och blir till slask. Jag njuter av vintern. Gör du?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar