tisdag 10 september 2024

Helikopter i Eslöv och fika på skolberget i Oskarström

Jag har ju inte berättat hur det gick när vi flög helikopter med grabben på semestern.
Jag berättade här att han har utbildat sig till helikopterpilot men har nu tyvärr svårt att få jobb. Och för att han ska få ihop flygtimmar så har han nu hittat ett företag där han kan hyra den typ av helikopter som han har certifikat på och erbjuda den som vill en helikoptertur över Eslöv, Lund och Malmö. Men som jag berättade här blir jag lätt åksjuk. Och mycket riktigt, vi hann knappt lätta från marken och ta oss från flygfältet innan jag kände att det skulle bli problem. Jag flög i ca 10 minuter men fick jag be honom vända och släppa av mig 🙈 Sedan fick han och mannen fortsätta helikopterfärden utan mig.





Efter helikopterturen åkte vi till Feldts på skolberget för en fika.  My Feldt och hennes vänner har verkligen slitigt hårt under året med att restaurera den gamla skolan och skolgården och fått till ett riktigt mysigt utflyktsmål i Oskarström utanför Halmstad.






Verkligen en kreativ själ, My Feldt!
 

2 kommentarer:

  1. Vad spännande, men läskigt att åka helikopter. Jag som är flygrädd hade nog inte vågat mig upp. Fikastället såg mer inbjudande ut ;) Fint med tapet i taket!
    Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. En fika på trevligt ställe är aldrig fel :)
      Birgitta

      Radera