fredag 13 juli 2018

Sommarfrukost

Sommaren och semestern är perfekt tid att lyxa till sina frukostar på. Tiden finns och dessutom gott om frukter och bär. Nu har ju jag jobbat den här veckan, alltså ingen som helst tid över för instagramvänliga frukostar ;) så denna somriga smoothie bowl åt jag på min semester för några veckor sedan. 
Nyttig och god var den och passar även som ett mellanmål.

 
Smoothie bowl
1 portion

1 banan
0,5 dl hallon
1 dl jordgubbar
2 dl kokosmjölk, typ Alpro

Gör så här 
Mixa banan, hallon och jordgubbar med kokosmjölken
Häll upp i en skål och dekorerar med färska frukter och bär
Toppa med granola och kokosflakes


Vad har ni annars för er där ute i Sommarsverige? Har ni semester? Tänk att det vackra vädret håller i sig. Det sägs dessutom att högtrycket ska förstärkas!! nästa vecka. Man undrar ju vart det ska sluta?! 


Ha det gott! 
Kram Birgitta

2 kommentarer:

  1. Jag älskar värmen och mer lär det bli, snart åker vi tillbaks till Spanien:). Långa, sköna, vackra frukostar lägger jag gärna ner lite extra energi på, lunchen har utgått helt här hemma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt med värmen!
      När det är så här pass varmt är man inte särskilt sugen på lunch och lagad mat, särskilt inte om frukosten mer har övergått till lunch 😊
      Ha det fortsatt gott i sommarvärmen!

      Radera