måndag 1 juli 2019

Färskpotatis i ugn

Vilken tur jag hade att det inföll två fantastiska sommardagar när jag var ledig i helgen :)  Vi kunde äta frukost ute, grilla till lunch och sitta ute sent i den ljumma sommarkvällen i bara linne och shorts. Fler såna dagar, tack!
Jag har fyra arbetsdagar kvar innan jag checkar ut för semester, och då får det gärna passa på att vara lite kallare och regna, för att sedan växla om och bli varmare igen :)
 

Nykokt färskpotatis i all ära, men visst är det kul att variera sig!? Ugnsbakad färskpotatis, till exempel, är gott till allt grillat.


Sätt ugnen på 225 grader. Borsta potatisen och dela större mitt itu. Blanda 1,5 kg potatis, 2 msk rapsolja, 1 tsk salt och 0,5 tsk svartpeppar på en plåt med bakplåtspapper. Stek i mitten av ugnen ca 25 min. Rör om någon gång under tiden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar