fredag 29 november 2019

Första advent är på ingång

Och årets adventsljusstake står nu klar för att tändas på söndag.

  
Jag brukar variera mig och göra lite olika modeller.  
 
Förra årets adventsljusstake.
Den här varianten gillar jag skarpt. Enkel och stilren.

Några andra modeller hittar du HÄR, HÄR och HÄR.

I år har jag tjuvstartat lite med adventspyntet och plockat fram lite vart efter under veckan. För redan imorgon kommer  svärisarna och mina föräldrar på lite glöggmys.
Det kommer bli lite smått och gott blandat till fikat.
Och så glögg, förstås.

Önskar er en riktigt mysig och stämningsfull adventshelg.
Kram Birgitta

4 kommentarer:

  1. Vi tjuvstartade här med, mer tid att njuta då. Men är nog första gången jsg tjuvstartade med att tända första ljuset, det gjorde vi igår så vi inte ses i helgen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt var förberett och klart idag när första ljuset skulle tändas, så det var bara att luta sig tillbaka och njuta av dagen. Skönt som omväxling :)

      Radera
  2. Jag tjuvstartar inte med pyntandet, men allt är noga förberett - som jag har längtat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du har haft en glad och mysig start på julfirandet. Nu väntar 23 härliga dagar med julförberedelser och frosseri i godsaker :)

      Radera