måndag 28 januari 2013

Franskinspirerad spenatlasagne med soltorkade tomater

Hittade ett spännande recept Här, som jag kände att jag var tvungen att prova. Igår blev det av och jag måste säga att jag blev mer än nöjd med resultatet. Det blev såå gott och det var ett riktigt enkelt och snabblagat recept, precis vad jag uppskattar, särskilt till vardags.

Spenatlasagne
4 portioner
 
1 pkt fryst bladspenat (250 g)
1 hackad gul lök
1 msk olivolja
200 g färska lasagneplattor
0,5 tsk salt
1 krm svartpeppar
 
150 g chèvreost
4 dl mjölk
10 st soltorkade tomater
1 tsk torkad basilika
0,5 tsk salt
1 krm svartpeppar
 
Gör så här
Tina spenaten och krama ur vätskan
Fräs spenat och lök i olivoljan
Smaka av med salt och peppar
Mixa chèvreost, mjölk och  soltorkade tomater
Krydda med basilika, salt och peppar
Varva lasagneplattor, ostsås och spenatröra i en gratängform
Grädda i 200 grader mitt i ugnen i ca 20 minuter
 
Till servering

2 kommentarer: