torsdag 16 januari 2014

Kassler snabbt och lätt till både middag och matlådor

Recept som går snabbt och lätt att laga till middag är oerhört uppskattade, blir det dessutom en så pass stor sats så det räcker till att frysa in till matlådor är det ett stort extra plus. Det här receptet hittade jag hos Linda och det var både enkelt, snabblagat och räckte till flera matlådor, me like :D

Kassler i sötsur sås
8 portioner

1 kg kassler
1 gul lök
1 röd paprika
1 vitlöksklyfta
1 burk ananas + spad ( 227g)
1 dl tomatpuré
6 dl vatten
2 dl vitvinsvinäger
2 dl socker
2 hönsbuljongtärningar
3 msk maizenamjöl
Till servering
Ris
Sallad 

Gör så här

Skär kasslern i bitar
Skär lök, paprika och ananas i bitar
 Finhacka vitlöken
Bryn kasslern i en gryta
 Lägg i lök, paprika, vitlök och bryn lite till
Vispa samman vatten, vinäger, socker, tomatpuré, buljong, ananasspadet och maizena
Häll blandningen över kasslern och låt puttra i ca 5 minuter
Lägg i ananasen och låt koka ytterligare någon minut

4 kommentarer:

  1. Såna här recept gillar jag, tack, detta ska helt klart testas!

    Ja jag är så glad över att jag testade yogan, längtar redan till nästa gång. När jag sedan kan grunderna så kommer jag säkerligen att göra det hemma också.

    Kram
    //bara anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jätte kul att du fick en så positiv första upplevelse av yogan :) Att yoga är som en ständig aha-upplevelse, både av fysiska och psykiska känslor, och förståelse för att kropp och knopp hänger ihop.

      Lycka till!

      Radera
  2. Ser gott ut! ;) / kram Linda

    SvaraRadera