onsdag 26 februari 2014

Bokrea-flipp eller flopp

Besökte en bokrea idag och endast två böcker fick jag med mig hem. Helt klart är reans glansdagar sedan länge förbi, då långa köer ringlade sig fram tidigt på morgonen vid reastart och folk i förväg bokade sina reaböcker för att sedan lätt och smidigt hämta ut sina färdigpackade påsar. Själv köper jag för det mesta mina böcker på nätet, om jag inte lånar på biblioteket förstås, men det har ju helt klart sin tjusning att först bläddra, känna och titta i de böcker man funderar på att köpa. På dagens rea var det inte direkt någon trängsel och utbudet var ju inte riktigt det samma som förr, kan nog tycka att bokrean nu för tiden är mer en flopp än en flipp. Vad tycker du? Känner du lust att besöka någon bokrea eller kan det kvitta då utbudet ändå är rätt begränsat och böckerna kan köpas billigare på nätet hemma från soffan i lugn och ro?
Men som sagt två böcker fick följa med hem idag. David Batras inte så tråkiga indiska mat, som jag nu fick se var 34 kronor dyrare än på Adlibris bokrea, och en bra att ha bok med rejäla husmors tips. Jag hade också sett ut en bok med inspiration till vårens trädgårdspyssel men den var tyvärr redan slutsåld :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar