måndag 10 mars 2014

Röja och rensa när vårsolen tittar fram

I helgen var det ju ett riktigt strålande väder och jag fick känslan av att våren är här för att stanna. När vårsolen tittar fram känns det så befriande att få röja och rensa. Ut med det mörka och tunga och in med det ljusa och pastelliga istället.
Jag har tidigare skrivit om fengshui och att rensa i röran  i bloggen Studio Livskraft men under vinterhalvåret känns det inte så aktuellt just med att rensa utan det är nu till våren man vill slänga ut det gamla och få in nytt och fräscht. Jag tycker inte det är så viktigt att följa inredningstrenderna utan det viktiga för mig är att inreda så jag trivs. Man trivs helt enkelt bäst om inredningen speglar ens personlighet.
Förra hösten och vinterns projekt var att byta ut matbord och stolar, som under våren blev slutfört. Årets projekt har varit en utbyggnad av en liten hall som nu blivit inredd med skoställ och klädhängare. Det som saknas nu är några  extra krokar, någon bra förvaring för vantar och mössor och som slutfinish lite pynt på väggen i form av någon tavla eller liknande. 
Dessutom har vi en stor röd matta, som känns alldeles övergiven, där vi har tänkt ha ett par sköna läsfåtöljer och något litet avlastningsbord stå. Kanske även de kan komma på plats under våren.
För att slippa röja och rensa när det är som skönast ute och man bara vill sitta och njuta av solens strålar är det lika bra att få det överstökat och börja nu. Jag känner verkligen för att rensa i röran och igår var det garderoberna som fick sig en genomgång. Det måste vara vårkänslorna som börjar komma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar