fredag 7 mars 2014

Vinter i drömhuset och En resa i mindfulness

Två böcker kom med posten härom dagen. Den ena, Vinter i drömhuset av Maeve Binchy, fick en så fin recension av Anna-Karin Ferm i Go´kväll så jag inte kunde motstå frestelsen att skicka efter den. Vinter i drömhuset är en roman som utspelar sig på Irländska västkusten där just drömhuset förvandlas till hotell och gästerna börjar anlända...
Ska bli spännande och se om jag får den härligt glada känsla som Anna-Karin Ferm förmedlade när hon tipsade om boken.

Den andra boken, En resa i mindfulness av Patricia Collard, har jag varit nyfiken på ett tag och ska nu se om några av bokens övningar passar mig eller om jag helt enkelt ska fortsätta i mina egna spår och skriva, fota och bara vara uppmärksam på vad jag gör just nu och inte gräma mig för det som varit eller oroa mig för det som komma skall.
Två spännande böcker som jag ser fram emot att få läsa.
Vad läser du just nu? Något du vill tipsa om?

2 kommentarer:

  1. Den första boken låter som en bok helt i min smak :). Kanske den andra också?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Återkommer snart med rapport om vad jag tyckte om Maeves bok, min förhoppning är iaf att boken är så pass bra att jag i det närmsta sträckläser den. Håll utkik!
      Naturligtvis kommer en återkoppling till den andra boken oxå, men den lär nog dröja lite längre om jag ska utforska och gå in på djupet med Mindfulness och allt vad det innebär.

      Radera