söndag 18 maj 2014

Kladdkakstårta

Vilket väder vi hade igår! Ett perfekt väder för födelsedagsfirande ute i trädgården. Även idag ser vädret ut att bli perfekt för en dag i trädgården. Ska nog först göra ett besök hos den lokala plantskolan för att få lite inspiration. Nu när jag tänker efter ska jag ta fram cykeln, damma av den och pumpa däcken, och cykla till plantskolan. Då blir det inga större buskar inhandlade men några fina sommarblommor får ju alltid plats i cykelkorgen. 

Mina kladdkakstårtor igår blev kanske inte lika eleganta som originalet, lite mer övning med spritsen behövs, men jag är helt klart nöjd med resultatet efter bara ett första försök.
Tre små söta formar använde jag till tårtan, bara 12 cm i diameter.
Och receptet hittar ni Här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar