söndag 13 juli 2014

Gråmulen söndag

Regnet hänger i luften och vi skulle verkligen behöva få en rejäl blöta. Den senaste veckans värmebölja börjar gå hårt åt våra växter. Vattentunnorna är för länge sedan tömda och det blir allt svårare att förse sommarblommor och perenner med vatten.  
Vi tog en promenad på förmiddagen och konstaterade att det nu finns en asfalterad väg med gatlyktor i "våran" skog. I 18 år har vi bott i vårt hus och haft skogen som närmsta granne men om några år kommer det inte längre att vara så. Skogen har nämligen avverkats till förmån för ett villasamhälle, 300 tomter ska bebyggas i "vår skog". I våras tog jag den här bilden... 


...idag är vyn denna.


Jag är inte direkt emot utvecklingen, och kan iaf inget göra åt den, bara acceptera och anpassa mig efter de förhållande som är, men visst känns det konstigt att den skog och miljö där mina barn växt upp, där vi kände varje stig och sten, nu kommer bli ett villasamhälle med 300 tomter. Det jag iaf ser som positivt med denna utveckling är nog att det nu om vintrarna kommer att finnas gatlyktor i området, så man slipper stå i mörkret och vänta på bussen och kan gå ut och promenera på kvällarna efter jobbet. Inget ont som inte har något gott med sig :)
Nu medans jag sitter här och skriver ute på altanen börjar det allt att droppa lite, får se om det blir något att hurra för. Ska passa på att gå in medans det regnar och laga lite mat. Vet inte riktigt vad det ska bli till middag idag. Kanske en kryddig korvpanna...
Vad äter ni för gott en gråmulen söndag som idag?

2 kommentarer:

  1. Vi ska grilla och laga mat i uteköket......är det sommar så är det :) Sen hoppas jag inte det blir mer än några droppar regn på oss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart ni ska passa på att laga maten i ert fina utekök :) och jag antar att ni inte heller har fått något regn än. Det är fortfarande mörkt runt i kring men inte mer en några droppar har fallit. Får nog ta och prova om vi kan få fram lite vatten från vår gamla brunn, eller om den kanske har sinat.

      Radera