torsdag 9 oktober 2014

Hösten är en perfekt tid för att läsa böcker

När barnen var små tyckte jag det var såå mysigt att läsa böcker tillsammans med dem. Det kan jag sakna nu när de är tonåringar, ja, en ska jag väl numera t om kalla vuxen när han fyllt 18 ;) Mina absoluta favoriter bland barnböckerna var Mamma Mu och Pettson och Findus, men nu för tiden håller jag mig alltså till vuxenböcker. Just nu är det den andra boken om gatukatten Bob som jag läser, fortsättningen om den hemlöse Londonbon James resa i livet, som med katten Bobs hjälp lyckas hamna på rätt spår i livet igen. Jag har flera böcker som står i bokhyllan och väntar på att bli lästa, och dessutom har jag en lista på böcker jag vill läsa men inte hunnit köpa eller låna på biblioteket än, på den listan finns b la  Martina Haags Heja, Heja! En ny bok jag också gärna vill läsa är Lars Keplers Stalker. Hoppas det nu blir en riktigt blåsig och regnig höst, så jag kan mysa i soffan och beta av lite böcker.


4 kommentarer:

  1. Har just läst ut Johan Theorins Sankta psyko. Väntar på Butler Öhrlunds nästa, står i kö på bibblan. Jag ser också fram emot Keplers nästa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar verkligen förmånen att kunna låna böcker på våra bibliotek. Här i Östergötland har de ett system där alla bibliotek ingår och skickar böcker mellan varandra. Finns inte boken jag vill låna på "mitt" bibliotek, där jag brukar låna, skickas den efter från annat bibliotek. Kan även lämna böckerna åter på vilket bibliotek som helst. Det kalllar jag service.
      Tack för dina boktips! Sankta psyko lät lite för ruskig för min smak, när det är barn inblandade, men böckerna om Christopher Silfverbielke kan jag tänka mig att lägga till på min "att läsa lista"

      Radera
  2. Det är så himla skönt att koppla av med en god bok , älskar det. Vi har ju en bokcirkel några tjejer och då får man läsa sådant man inte skulle valt själv, ibland blir man positivt överraskad och ibland inte :)
    Fortsatt trevlig bokhöst! Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Turas ni om att välja bok i er bokcirkel? och hur lång tid har ni på er att läsa? Skulle vara kul att vara med i en bokcirkel, för ibland känner jag att gärna vill ha någon att diskutera boken med, eller bara kunna påpeka för någon som vet vad jag pratar om hur tokigt, roligt eller sorgligt jag tyckte just det kapitlet var, och det kan jag ju bara göra till en som just läst samma bok som jag. Kram

      Radera