onsdag 1 oktober 2014

Mål med min träning

Jag har ju så smått börjat bättra på min kondition med Step up-pass, springa/gå-intervaller och simning, och fått in den träningen i min vardag. Nu känns det som jag vill utveckla träningen lite mer, bygga på den. Målet med min träning är mest att jag ska må bra, men kanske jag skulle ta och sätta upp ett mer specifikt mål, ett långsiktigt mål, och sedan unna mig en rejäl belöning när målet är nåt. Vårruset var länge sedan jag deltog i, och jag tror aldrig jag har sprungit hela vägen. Det ska nog bli mitt mål, att ta mig runt de 5 km utan att gå. Ska bara komma på något riktigt bra som jag ska unna mig när jag nåt målet, något som jag verkligen vill satsa allt för att få :) Men det är så långt fram i tiden så jag måste ju ha några delmål. Konditionsträningen har jag som sagt kommit i gång med, men styrka behöver jag ju också träna, så till att börja med ska jag ikväll, innan jag går och lägger mig, se hur många armhävningar jag orkar, och sedan ska jag öka på med en armhävning varje kväll. Så får det bli.


Det ska vara bra att sätta upp målbilder, har jag hört. 
Min målbild får bli att jag lätt som en fågel flyger fram längs gatorna i Norrköping 
med en känsla av att inget kan stoppa mig.
 

6 kommentarer:

  1. Då ska jag hålla utkik efter dig nästa gång jag är i Norrköping när du flyger fram:)
    Bra med mål, unna dig att se Sound of music på Östgöta teatern den ska jag unna mig:)
    Ha det gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det något som svischar förbi, så kan det vara jag :) men det lär nog inte ske på den här sidan nyår, misstänker jag. Sound of music har jag nog allt tänkt att jag vill se, men undrar hur länge de spelar den, till våren kanske den har slutat, får nog helt enkelt unna mig den utan någon speciell anledning ;)

      Radera
  2. Låter härligt ! Man mår så bra att röra på sig och sätta upp mål som man kan nå.
    Vilken inspirerande blogg du har med alla dina goa recept du lägger ut.
    Kram Erika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Konstigt att man har en slags hatkärlek till att röra på sig.Känns lite motigt att ta sig an motionen, trots att man vet att den gör så mycket gott och man mår så bra efteråt. Varför är det så? Hmm...
      Vad roligt att kunna inspirera :) Kram

      Radera
  3. Härligt tänk! Jag har årsmål i år. Bara ett kvar att uppnå. Just nu är jag tveksam till om jag kommer klara det men om jag inte gör det så vet jag faktiskt varför. Jag vet också att målet kommer finnas med när jag sätter upp nästa års mål. Jag ger mig inte!

    Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera