söndag 2 augusti 2015

Sommarens projekt - två stolar från loppis

I början av sommaren och min semester köpte jag två stolar på loppis 
för att ha något att pyssla med de dagar det eventuellt skulle regna.


Men faktum är att så här långt, med facit i hand, hade jag semester i helt rätt period, för under min semester, direkt efter midsommar och tre veckor framåt, regnade det egentligen bara en dag. Visst de flesta dagarna var blåsiga och inte så varma men det var ändå så pass hyggligt väder så jag hellre var ute än stod nere i källaren och målade. T om de 4! varmaste dagarna hittills i sommar var under min semester, inte illa... och då passade vi bl a på att ta en tur till Stockholm, 

med ett besök i Fjärilshuset,


en tur upp på Globen,



och ett besök på Djurgården, 


innan vi tog färjan över till Finland
för en veckas semester tillsammans med släkten.


I Finland hade vi däremot mer varierat väder, med en hel del regn,


men dit hade jag ju inga stolar med mig att pyssla med ;)

Hur som helst så är mitt lilla sommarprojekt klart nu,
fick ta till några regniga eftermiddagar efter jobbet för att få det fix och färdigt.




Stolarna har nu blivit en liten bänk att vila sig på. 
















Inget vi egentligen behövde men jag fick iaf utlopp för min kreativitet :)




och ett par extra sittplatser att kunna ta till runt bordet 
är ju aldrig fel.





En liten fin detalj.


Knoppar från Indiska, som egentligen var menade för en byrå 
men aldrig kom på plats, 
blev som pricken över i på mitt lilla sommarprojekt.

6 kommentarer:

  1. Tack fina du för grattishälsningen. Soffan blev jättefin! Och jag håller med att knopparna blev pricken över i! Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så lite så, kamrat :) Fortsatt fin kväll!

      Radera
  2. Så fint det blev. Alltid kul med projekt. Jag är också helst ute om vädret tillåter. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera