lördag 30 oktober 2021

November närmar sig med stormsteg

 


Veckorna verkar just nu bara bestå av måndagar och fredagar. Hoppas den långa mörka månaden november även den passerar med ett svisch...
Men här har vi redan lyckats fylla alla kommande helger i november med trevligheter, så november kommer säkert bli en fin månad den med :) Sista helgen i november är dessutom första helgen i advent. Den helgen kommer vi, mannen och jag, tillbringa i Västervik med god mat, härlig miljö och spa. Det ser jag särskilt fram emot! En skön paus i den annars rätt hektiska vardagen. Pandemins stilla lunk är nu ett minne blott...

Vad har ni för planer i helgen? Själv tänkte jag passa på och vara ute och få lite dagsljus, vilket inte är lätt att hinna med på vardagarna när det är mörkt när man åker till jobbet och likaså när man går därifrån. Och så ska jag baka någon kaka till nästa helg då vi har ett "födelsedagsbarn", han fyller 57 ;) att fira.
Och så blir det enligt rutinen en avkopplande bastu i kväll. Ett tillfälle att ladda batterierna.
Imorgon är det Halloween. Ska ni fira? Ingen dag vi numera firar här hemma.

Dottern 2014

Men jag har i alla fall förberett med godis om några smågastar skulle knacka på.


 Önskar er en rysligt trevlig helg!
Kram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar