söndag 8 maj 2022

Inre hamnen - Norrköping

Det glesnar mellan inläggen. Och det beror på att veckorna går i ett rasande tempo med mycket jobb och aktiviteter på helgerna, så allt annat praktiskt man behöver göra får ske på kvällar efter jobbet. Jag har inte ens varit på F&S. Tror det är fyra veckor sedan jag var på ett pass. Men det ska det bli bättring med, imorgon har jag bokat plats på yogan.
Igår var det byggexpo och visning i Inre hamnen i Norrköping. Planen är att mannen och jag ska sälja huset under nästa år och flytta till stan (mina tankar kring det) och Inre hamnen har varit ett möjligt område för oss att flytta till. Men som det ser ut nu kommer det att dröja ytterligare några år innan de första husen är klara för inflyttning.
Men det är spännande att följa utvecklingen. Här är ett tidigare inlägg från Inre hamnen - Norrköping från augusti 2021.

Den gamla panncentralen till höger på bilderna kommer att rivas.
Den gamla kranen, ett minne från
Norrköpings historia som hamnstad, har dock bevarats och kommer pryda och vara ett landmärke för den nya stadsdelen.
Broarna över kanalerna i den nya stadsdelen har målats i samma gröna färg som kranen för att knyta samman området.


 


Planen för resten av helgen är att klippa rosor, musöronen har redan slaget ut på björkarna,
och så blir det kalas för min pappa som fyllt år i veckan. 
Skön söndag!  

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar