fredag 7 april 2023

Påsk och tid för eftertanke

Flytten ligger nu bakom oss och jag känner ett stort behov av att göra just ingenting och smälta allt vi gjort det senaste året. Det har varit ett intensivt år med bara några få stunder för återhämtning och jag känner mig helt urlakad. Därför blir det inte mycket till påskfirande här. Jag ska bjuda mina föräldrar på våfflor idag och fira morbror som fyller år på måndag. Annars ska jag göra mest ingenting.
Och jag hittade ett passande Tankekort...

                                                                                      
                                                                                          Österlen 2012

 

Underskatta inte värdet av att göra Ingenting,
av att bara ströva omkring alldeles ensam,
lyssna på allt som man inte kan höra
och bara ha det bra.
--------
Nalle Puh
 
Ta hand om dig och Glad påsk!

Kram Birgitta
 
 

1 kommentar:

  1. Glad Påsk till dig. Ja verkligen, man måste verkligen stanna upp lite då och då. Kraaam Pia

    SvaraRadera