lördag 1 april 2023

Flyttloppis

 Igår hade vi flyttloppis.

Vi bjöd även på fika.
Tanken var att man skulle kunna sitta ute och fika i vårsolen. Men fikat fick bli inomhus...

På morgonen läste jag denna passande seriestripp i dagstidningen :)


Syftet med loppisen var dock inte att tjäna några pengar utan vi var mest intresserade av att få hjälp med att bli av med de sista prylarna i huset. Och det kom några hjälpsamma själar.

En av besökarnas fynd.


Några var nyinflyttade i det nya området Svärtinge skogsbacke och hittade lite prylar att inreda sina hus med. En tjej har ett airbnb-boende i Svärtinge och letade prylar till det.
Dessutom kom våra grannar som bott här sedan vi flyttade hit och tog en fika och önskade oss lycka till i stan. Det blev jag extra glad för. Kändes som ett bra avslut på vår tid här i
huset och området.
Idag blir det en sista vända till returpunkten med det som är kvar, sedan är huset tömt. Måndag och tisdag blir städdagar och på torsdag lämnar vi nycklarna till de nya ägarna.


2 kommentarer:

  1. Vad trevligt med flyttloppis med fika. Jag skulle behöva ha loppis jag med. Även om jag inte ska flytta. Ha en bra dag. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man har en tendens att samla på sig prylar och sedan ha svårt med att rensa ut och göra sig av med alla "bra att ha prylar". Att flytta är en bra anledning till att rensa och ordna med loppis. Att sälja på loppis är alltid ett bra alternativ när man behöver rensa men ändå inte vill slänga sina prylar. Något som man själv inte längre behöver kan vara just det som någon annan letat efter och gärna betalar en slant för. Kram

      Radera