söndag 29 juni 2014

Hemma igen

Igår kom vi hem igen efter två otroligt givande, på många olika sätt, semesterveckor på Santorini. Vi har haft såå varmt, som mest 36 grader, har kunnat bada i massor, har gjort spännande utflykter, har njutit av de vackra vyerna på ön, ätit och druckit gott, och kanske framför allt kunnat umgås utan en massa måsten och tekniska prylar som pockar på uppmärksamhet. Måste dock erkänna att ungdomarna inte var lika förtjusta i att umgås med oss i stort sett dygnet runt i 14 dagar utan hade en hel del hemlängtan, men jag tror nog ändå, vissa stunder iallafall, att de uppskattade att få bada och sola och bara ha det skönt för ett tag.
Santorini visade sig uppfylla alla förväntningar jag hade på en typisk grekisk ö, såå vackert, och jag har tagit så mycket bilder, som jag hoppas gör Santorini rättvisa, det är ju inte alltid det storslagna gör sig på bild. 
Idag blir det till att ta itu med allt praktiskt som blir när man varit bort ett tag, vattna, tvätta, betala räkningar, gå igenom post...ja, ni vet, men så fort jag får tillfälle ska jag sätta ihop ett inlägg och visa er bilder från det vackra Santorini. 
Tills dess, må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar