lördag 30 augusti 2014

Hur går det med träningen?

Ja, det är en bra fråga...
En av etiketterna här i Min Lilla Kokvrå är träning. 4 ynka inlägg har samlats där, att jämföra med bakning som har 117 stycken, ingen balans där inte :(
Min förhoppning när jag la till etiketten träning var ju att det skulle bli lite mer av den varan men av någon anledning är det tydligen träning jag prioriterar bort. Kommer med en massa ursäkter, som i det HÄR inlägget, och gör annat som jag antagligen tycker är roligare, som att blogga t ex, men det måste bli en ändring. Jag har så usel kondition så den måste jag bara göra något åt. Den här veckan började iaf i rätt riktning när jag upptäckte att F&S åter igen hade Step-pass på sitt schema, så jag var på ett i måndags. Älskar att träna step, tycker det är kul att träna till musik samtidigt som det är en utmaning med koreografin. Step är verkligen ett bra sätt att vara här och nu och glömma alla andra problem och tankar, är man det minsta ofokuserad tappar man bort sig och det är en stor risk att man snubblar på brädan. Så step kommer jag att fortsätta med i höst. Bra tid var det på passet också, 16.45, bara att åka direkt efter jobbet, då är det större chans att träningen blir av, än att jag hinner hem och varva ner för att sedan inte orka komma iväg på träning. Mitt mål är alltså att inläggen under etiketten träning ska öka under hösten. Detta är det första, och det ska komma flera...


 Jag vill inte bli någon soffpotatis!

4 kommentarer:

  1. Det är klokt att hitta träning som man verkligen tycker är rolig. Det finns inte mycket vinning med att träna tråkiga saker. Man slutar nog oftast ganska snabbt igen då. Sätt mål, små mål som du når inom ganska snar framtid. Sätt sedan nya. Lycka till!

    Kram o trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marina, för dina peppande kommentarer :) Har faktiskt precis kommit tillbaka från en "promenad" där jag varvade mellan att gå och jogga. Ett tips från dig, om jag inte minns fel :)
      Önskar dig med en trevlig helg!

      Radera
  2. Jag började min helg med ett core- pass inte så dumt det heller:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Core har jag aldrig provat, kanske ska ta och göra det vid tillfälle.

      Radera