söndag 28 september 2014

Min fyriskaka

Här är mitt bidrag till fyriskakekavalkaden! Du har väl inte missat att jag utmanar er läsare att baka Fyriskaka, som var veckans tekniska utmaning i Hela sverige bakar? Den största utmaningen tycker jag var såsen. Insåg inte när jag läste receptet hur många äggulor det skulle gå åt och när jag började knäcka ägg insåg jag att om jag skulle misslyckas med såsen så skulle äggen inte räcka till något nytt försök. Jag höll nästan på att misslyckas med såsen, den blev något lite grynig, men inget som gjorde något, och så hade jag i lite muscovadosocker i såsen, där av den inte helt aptitretande färgen, men smaken var det inget fel på :)


Vad det gäller själva kakan blev den på gränsen till lite torr, men nu är ju inte jag någon expert på fyriskakor, så vem vet, kanske den blev helt perfekt och inte alls torr ;) 
och så hade jag kanske på lite för mycket muscovadosocker och kanel ovanpå kakan, för den blev lite för mörk i färgen. Men precis som med såsen, smaken var det inget fel på. 
Ska bli spännande och se hur era kakor blir. För ni antar väl utmaningen? Fram till på onsdag kan ni vara med och skicka era bilder till mig. Antingen som mail, studiolivskraft@gmail.com, eller så lägger ni in dem på Min Lilla Kokvrås FB-sida, och den hittar ni HÄR. Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar