onsdag 10 augusti 2016

Taco wrap - snabbt, lätt, enkelt och gott!

Igår blev det till att plocka fram strumpor och höstjacka innan jag åkte in till stan för after work, för fy så jag frös med bara fötter i sandaler och tunn blus på jobbet.
Idag var jag däremot utrustad med både strumpor och kofta så jag slapp frysa, 
men jag känner mig lite deppig när jag tänker på att det kanske redan är höst.
Hemska tanke. Hoppas verkligen sommaren gör en liten comeback innan hösten är här på riktigt. Hösten blir fruktansvärt lång annars...
Nu ska jag dra på mig träningskläder och ge mig ut på min inplanerade promenad.
Men innan jag sticker ut tänkte jag dela med mig av receptet på en mättande taco wrap gjord på ägg. Snabbt, lätt, enkelt och gott! 

Trevlig kväll!

   

Taco wrap
1 portion

2 ägg
Salt och svartpeppar
200 g nötfärs
1 msk tacokrydda
2 msk vatten
1 dl riven ost
Topping
Tomat
Gurka
Paprika
Rödlök
Persilja
Tillbehör
Tacosås
Gräddfil

Gör så här
Vispa ihop ägg, salt och svartppepar i en skål
Hetta upp en stekpanna och häll i äggsmeten
Stek någon minut till en omelett
Lägg omeletten på en tallrik
Hetta upp stekpannan igen och fräs färsen med tacokryddan
Häll på vatten och låt steka några minuter
Fördela färsen på omeletten och strö över lite ost
Rulla ihop och lägg den på en ugnsplåt
Toppa med extra ost och gratinera i ugn i 200 grader i ca 12 minuter
Servera med topping och tillbehör


    

1 kommentar:

  1. Håller med inte vill vi ha höst redan. Men man kan inte styra över vädret. Dock har jag fått gjort lite inne istället. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera