onsdag 29 mars 2017

Sveriges första Mästerkock Louise Johanssons halstrade lax med krämig risoni

Som jag skrev om HÄR förra veckan så har jag som tradition att köpa alla vinnare av Sveriges Mästerkocks kokböcker och laga något som jag sedan bloggar om.
Alla utom Louise Johansson, den allra första vinnaren, har jag lagat något av. 
Boken har jag haft sedan vinsten 2011 men det är först nu som jag kommit till skott och lagat något ur den.
Vad gör då Louise nu för tiden? Jag googlade och hittade hennes blogg Taste by Louise där hon uppenbarligen fortfarande bloggar om mat. 
Det är svårt att utläsa av bloggen om hon också jobbar med mat men hon har iaf gett ut ytterligare en kokbok; 52 helger: årets alla helger på ett fat.

Men det är alltså ur hennes första kokbok Taste by Louise som jag idag har lagat halstrad lax med krämig risoni.



Ikväll ska det bli spännande och se vad årets tre kvarvarande tävlande har för idéer till kokböcker. Jag har ju Charlotta som favorit och hoppas hon presenterar en kokbok med fiskrecept, och att hon går vidare till final, förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar