söndag 27 maj 2018

Frukt och bär i Min Lilla Kokvrå

Fortsätter med bloggens fem största kategorier och har kommit till frukt och bär. Vardag hittar ni här och baka här.
Säsongen för frukt och bär är på ingång och just nu är det rabarber som har sin storhetstid. Rabarber som egentligen är en grönsak, men man säger ju inte direkt att man gör en grönsakspaj när man lagar en rabarberpaj, så jag tycker nog den passar bättre in frukt- och bärkategorin. Men faktum är att rabarber även passar ihop med grönsaker. I en betsallad med fetaost till grillat, till exempel. Recept!


Kategorierna baka och frukt och bär måste jag säga går en hel del i varandra eftersom jag använder mycket frukt och bär när jag bakar. Till exempel till en sommartårta.




Annars använder jag mycket frukt och bär i smoothies.


Till frukost.


I efterrätter.



Och så har vi ju en hel del frukt och bär  i vår trädgård.


Och så som fruktträden har blommat i år kan jag räkna med 
rikliga skördar att baka, sylta och safta av 
och fylla kyl, frys och skafferi med :)


Och värmen håller i sig...
Bara att passa på och njuta.
Man vet inte hur länge det varar.

Ha det gott!
Kram Birgitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar