torsdag 12 september 2019

Vaniljkokta plommon med kardemummagrädde

Livet och dagarna rullar på...
Den senaste tiden har jag fokuserat en hel del på att putsa på mitt CV och skriva personliga brev. Och igår var jag på en anställningsintervju. Det kändes som intervjun gick bra så vi får se om de vill träffa mig igen. 
Det är bara det att jag skickade iväg ytterligare en ansökan idag för en tjänst jag hellre skulle vilja ha. Så nu går jag och hoppas lite att jag inte blir kallad till en andra intervju för att slippa ågren för hur jag ska agera om jag blir aktuell i båda rekryteringsprocesserna. Det är lite turbulent på jobbet just nu så jag skulle verkligen uppskatta om någon gav mig möjligheten att byta arbetsplats. Fortsättning följer...

Och eftersom jag har haft lite annat för mig så har mitt inlägg med vaniljkokta plommon inte blivit publicerat. Jag vet inte hur det ser ut på plommonfronten ute i trädgården just nu men jag misstänker att de plommonen som inte var riktigt mogna sist jag plockade är övermogna nu och säkert uppätna av getingarna och andra kryp.
Men det är ju bra att ha receptet sparat i min lilla receptbank till nästa år. 
För det var himla gott :)
 

Koka upp 4 dl vatten, 2,5 dl socker och 0,5 vaniljstång och låt koka i 10 minuter.
Lägg ner 500 g urkärnade och halverade plommon i kastrullen 
och låt sjuda i ca 2-3 minuter.
Lägg över plommonen i en glasburk och häll över sockerlagen. 
Låt det hela vila ett dygn.
Servera med valfritt tillbehör.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar