fredag 16 november 2012

Varm smörgåstårta till fredagsmyset

Varm smörgåstårta känns för mig som en gammal bortglömd klassiker men idag bestämde jag mig för att väcka liv i mitt gamla recept och äta det till fredagsmyset.
Den blev klart godkänd av familjen, inte så mycket som en smula blev kvar.

Varm Smörgåstårta
3 portioner

 3 hönökakor
1 strimlad purjolök
1 pkt tärnad bacon
Skivade champinjoner
2 dl creme fraiche
Salt och peppar
Skivade tomater
Riven ost
 
Till servering
Sallad
 
Gör så här
Bryn bacon, purjolök och champinjoner
Blanda ner creme fraiche
Salta och peppra
Smöra kakorna
Bred smeten mellan kakorna
Lägg tomatskivorna överst och strö över den rivna osten
Grädda i 225 grader i 10 min
 

Det finns även andra varianter på varm smörgåstårta.
 
Trevlig Helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar